Samen Sterk voor zorg intensieve kinderen en jongeren en hun gezin!

Word jij onze nieuwe penningmeester?

Voor de Stichting Vrienden van CityKids zijn we op zoek naar een nieuw gedreven en passievol bestuurslid: een Penningmeester. Het betreft een onbezoldigde vrijwilligersfunctie waarbij je als nieuw bestuur bijdraagt aan het financieel en materieel (doen) ondersteunen van kinderen en jongvolwassenen die een lichamelijke en/of verstandelijke beperking en/of een intensieve zorgvraag hebben. Deze doelgroep tot 25 jaar ontvangt zorg en behandeling in de verschillende ontwikkelcentra en de verpleegkundige dagverblijven of in De Pastorie, het beschermd wooninitiatief van CityKids voor jongvolwassenen met autisme.

Stichting Vrienden van CityKids ondersteunt en initieert extra uitjes, (ontwikkelingsgerichte) activiteiten en de aanschaf van handicap specifieke materialen die niet vanuit het reguliere (zorg)budget gefinancierd kunnen worden, en via fondsenwerving wel mogelijk worden gemaakt.

Deze kinderen met intensieve zorgvragen hebben op allerlei gebied extra steun en begeleiding nodig. Niet alleen tijdens de dagopvang en dagelijkse behandeling maar ook daarbuiten. Ouders en hun omgeving zullen altijd paraat en extra alert moeten zijn om de veiligheid en ontwikkeling van het kind te kunnen waarborgen. Dat is echt een hele intensieve verantwoordelijkheid waar niet alleen de medewerkers van CityKids het gezin graag in ondersteunen, maar ook de vriendenstichting. Immers het kind en of de jongere kan niet losgezien worden van zijn familie en omgeving.

Wie ben jij als bestuurslid?

• Je bent hands on, hebt affiniteit met financiën, social media of pakt als bestuurslid allerhand zaken op die de missie van Stichting Vrienden van CityKids ondersteunt. Je draagt actief bij aan de profilering van de Stichting en denkt mee wat er nodig is om de doelgroep van CityKids net een beetje meer te kunnen bieden.
  • Je beschikt over een relevant netwerk in de regio Rotterdam èn je
    bent bereid om je tijd in te zetten dit netwerk te benaderen en waar nodig in te zetten.
  • Je hebt affiniteit met de zorg en de doelstelling en missie van Stichting Vrienden van CityKids.

Iets voor jou?
Voor meer informatie en de tijdsinvestering en een verkennend gesprek neem contact op met Nicoline van Rappard of Tatiana van Rijswijk via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Voor meer informatie over CityKids: www.citykids.nl.

Stichting Vrienden van CityKids is afhankelijk van donaties en sponsoring.