Bestuursleden gezocht!

Samen Sterk voor zorg intensieve kinderen en jongeren en hun gezin!

Word jij één van de nieuwe bestuursleden van de Vriendenstichting van Citykids?

Voor de Stichting Vrienden van Citykids zijn we op zoek naar nieuwe gedreven en passievolle bestuursleden. Een Secretaris, Penningmeester en een algemeen bestuurslid. Het betreft een onbezoldigde vrijwilligersfunctie waarbij je als nieuw bestuur bijdraagt aan het financieel en materieel (doen) ondersteunen van kinderen en jongvolwassenen die een lichamelijke en/of verstandelijke beperking en/of een intensieve zorgvraag hebben. Deze doelgroep tot 25 jaar ontvangt zorg en behandeling in de verschillende ontwikkelcentra en de verpleegkundige dagverblijven of in De Pastorie, het beschermd wooninitiatief van CityKids voor jongvolwassenen met autisme.

Stichting Vrienden van Citykids ondersteunt en initieert extra uitjes, (ontwikkelingsgerichte) activiteiten en de aanschaf van handicap specifieke materialen die niet vanuit het reguliere (zorg)budget gefinancierd kunnen worden, en via fondsenwerving wel mogelijk worden gemaakt.

Deze kinderen met intensieve zorgvragen hebben op allerlei gebied extra steun en begeleiding nodig. Niet alleen tijdens de dagopvang en dagelijkse behandeling maar ook daarbuiten. Ouders en hun omgeving zullen altijd paraat en extra alert moeten zijn om de veiligheid en ontwikkeling van het kind te kunnen waarborgen. Dat is echt een hele intensieve verantwoordelijkheid waar niet alleen de medewerkers van CityKids het gezin graag in ondersteunen, maar ook de vriendenstichting. Immers het kind en of de jongere kan niet losgezien worden van zijn familie en omgeving.

Wie ben jij als bestuurslid?

• Je bent hands on, hebt affiniteit met financiën, social media of pakt als bestuurslid allerhand zaken op die de missie van Stichting Vrienden van Citykids ondersteunt. Je draagt actief bij aan de profilering van de Stichting en denkt mee wat er nodig is om de doelgroep van Citykids net een beetje meer te kunnen bieden.
  • Je beschikt over een relevant netwerk in de regio Rotterdam èn je
    bent bereid om je tijd in te zetten dit netwerk te benaderen en waar nodig in te zetten.
  • Je hebt affiniteit met de zorg en de doelstelling en missie van Stichting Vrienden van Citykids

Iets voor jou?
Voor meer informatie en de tijdsinvestering en een verkennend gesprek neem contact op met Nicoline van Rappard of Tatiana van Rijswijk. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Voor meer informatie over de stichting; https://www.stichtingvriendenvancitykids.nl

Voor meer informatie over Citykids; www.citykids.nl.

Stichting vrienden van Citykids is afhankelijk van donaties en sponsoring.

Lees meer: Bestuursleden gezocht!

• Hits: 768

Stichting

Activiteiten van de Stichting
Donaties en giften worden gebruikt voor activiteiten en materialen, die niet vanuit het reguliere (zorg)budget gefinancierd kunnen worden, zoals:

• uitstapjes, incl. vervoer. Denk hierbij aan bezoek aan de dierentuin, het zwembad, natuurdagen tijdens de seizoenen enz. Een grote wens is speciale kampdagen tijdens de zomervakanties voor bijvoorbeeld kinderen en jongeren van wie de ouders geen geld voor vakantie hebben. Deze kinderen en jongeren kunnen onder begeleiding naar een leuk vakantieoord;
  • (educatief) spel- en ontwikkelingsgericht materiaal;
  • de aanschaf van handicap specifieke zit- en sta voorzieningen, speeltoestellen en muziek instrumenten;
  • het kindvriendelijk inrichten van diverse ruimtes zoals een snoezelkamer, een snoezelbadkamer, een ouderkamer, kinderkamers, een kindgerichte afleidingskamer waar kinderen die vervelende handelingen moeten ondergaan zich prettig kunnen voelen en afgeleid kunnen worden door specifiek afleidingsmateriaal;
  • het aanbieden van speciale therapieën die niet door de zorgverzekeraar vergoed worden
  • het organiseren en professionaliseren van vrijwilligers, die betrokken zijn bij de dagelijkse activiteiten voor zorgintensieve kinderen en jongeren

Lees hier hoe de donaties zijn besteed.

De Stichting is bij de Kamer van Koophandel geregistreerd onder nummer 66017890. Het Rechtspersonen Samenwerkingsverbanden Informatienummer (RSIN) is 856359336.

De statuten van de Stichting zijn op verzoek beschikbaar.

Download hier onze jaarverslagen:
Klik hier voor het jaarverslag 2021
Klik hier voor het jaarverslag 2020
Klik hier voor het jaarverslag 2019
Klik hier voor het jaarverslag 2018
Klik hier voor het jaarverslag 2017
Klik hier voor het jaarverslag 2016

Lees meer: Stichting

• Hits: 3495

Online doneren

Via onderstaand formulier kunt u, via iDEAL, direct de activiteiten van Stichting Vrienden van CityKids ondersteunen. Alvast bedankt voor uw bijdrage!

Donatie

Ongeldige invoer
U heeft geen bedrag ingevuld

Lees meer: Doneren

• Hits: 3234

Contactgegevens Stichting Vrienden van CityKids
Van Oldenbarneveltplaats 442
3012 AP Rotterdam

Contactpersoon: Nicoline van Rappard
Tel.: 010 4673105 of 06 40419929

Bankrekeningnummer van Stichting Vrienden van CityKids is NL08ABNA0433398647.

Donaties
Financiële bijdragen aan de Stichting ter ondersteuning van haar doelstelling zijn van harte welkom. Dit kan in de vorm van eenmalige of periodieke donaties of door het organiseren van een sponsorwervende activiteit zoals een sportevenement (sponsorloop, golftoernooi), een gala of liefdadigheidsconcert, een collecte of elke andere activiteit die geld oplevert.  Ook kan gedacht worden aan toekenning van een nalatenschap of legaat na overlijden.

Financiële verantwoording
Elk jaar zal Stichting Vrienden van CityKids haar jaarverslag publiceren:
Klik hier voor het jaarverslag 2019
Klik hier voor het jaarverslag 2018
Klik hier voor het jaarverslag 2017
Klik hier voor het jaarverslag 2016

Help ons mee!
Heeft u ideeën om ons te ondersteunen, neem dan contact op met Nicoline van Rappard, bereikbaar via 010 4673105 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Lees meer: Contact

• Hits: 3930

Meer artikelen...

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van alle ontwikkeling door u aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Contactgegevens Stichting Vrienden van CityKids
3012 AP Rotterdam